Bányászkör Instant Túrák

banyaszkor

Bányászat történelem 44. IV. Közbevetés: A Bányászkör Dorogon, Reimann-altáró-kör

2023. december 30. - Fődíszpinty

Jó szerencsét!

Dorogról indulak a nagy köreink:

Szent Borbála-kör 87 km, Schmidt Sándor-kör 54 km , Hantken Miksa-kör 32 km,

Valamint természetesen a dorogi kiskör is:

Reimann-altáró-kör 12 km.

A saját szabályainknak megfelelve most a Reimann-altáró-kör bejárásán érintett útvonalat és az ehhez tartozó emlékpontokat vesszük sorra.

A kör a Reimann Miniverzum udvaráról indul, itt található a Reimann-altáró bejárata valamint az 1. ellenőrző pont.

Fotó: Pick József gyűjteménye

Innen a körforgalmat érintve a Kálvária út - István király utca - Templom tér - Mária-barlang - Ady Endre utca útvonalon érjük el a Kálvária-dombot és az aknatorony emlékművet. A 2. ellenőrző pont ettől lejjebb a mobiltorony közelében lévő VIII-as akna emlékműnél található.

A Panoráma út - Árpád út - Csolnoki-út útvonalon hagyjuk el a települést a Tömedék-akna városrészen keresztül. A kék jelzésen haladva majd balra térve az utolsó ipari épület mellett, egy keskeny völgyön keresztül érünk fel a Fehérhegyi bekötő útra, melyen lefelé haladva, később jobbra élesen visszafordulva térünk rá a Homokvasút nyomvonalára. A szemből érkező földútnál jobbra elindulunk felfelé és így érjük el a 3. ellenőrző pontot a VI-os akna emlékművét.

Hosszan haladunk tovább az erdei úton, erről nem térve le, amikor is balról érkező keresztező útnál  jobbra fordulunk. Az út mellet feltűnnek a világháborús lövészárkok nyomai. Éles balkanyarral fordulunk rá a volt homoksikló nyomvonalára.

Fotó: Pick József gyűjteménye

A keresztező útnál jobbra megyünk, majd utána ismét jobbra térve találjuk meg a táblával jelzett utat, ami felvezet a Henrik-hegyi kilátópontra, a 4. ellenőrző ponthoz.

Itt visszafordulva egyenesen hagyjuk el a hegyet egy keskeny meredek ösvényen, amely levezet Csolnokra. A Szénbányászok útja - Béke úton, majd egy kis jelzett ösvényen érjük el a Szent Borbála templomot és a Csolnoki Bányász Múzeumot és kocsmát. Itt található az 5. ellenőrző pont.

A múzeum udvara szabadon látogatható, az épületen belüli kiállítás megtekintéséhez előzetes bejelentkezésre van szükség.

Csolnokot a Fenyves utcán keresztül úgy hagyjuk el, hogy jobbra az utolsó ház mögé kanyarodó ösvényen kanyarogva, majd a Gete utca végén balra betérve az erdőbe találjuk a 6. ellenőrző pontot Vadasparknál.

A park mellet lefelé indulva érjük el a kék jelzést, majd ezen haladva a Miklós-akna emlékhelyet és pihenőt mely a 7. ellenőrző pont.

Fotó: Pick József gyűjteménye

Tovább haladva egyenesen a kék jelzésen, jobbra egy táblával jelölt kis ösvény vezet a Tömedék-aknai sikló-alagútba, melyet rendbehoztunk és így átjárhatóvá vált.

Visszaérünk a lakott területre, ahol is a Mátyás király utcán haladva hagyjuk el a kék jelzést. Leérve a lámpás kereszteződéshez itt balra fordulva haladunk a körforgalomig és utána a már ismert úton vissza a Reimann Miniverzumhoz ahol beolvassuk a záró kódot.

Jó szerencsét!

2023.12.29.

Bányászat történelem 32. Dorog bányászata, általános ismeretek

Bányászat történelem 33. Dorog, A-akna 1895-1905 (1925)

Bányászat történelem 34. Dorog, Ágnes-akna 1908-1950

Egyéb veszélyek

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.